9 Eylül 2011 Cuma

ilk büyü


 

Ne fenaydı be!

Kaşları çatık karşılamıştı beni tevekkeli geç kalmıştım. Attığı sert mesaj, atılanların ilki olmasaydı eğer bir şeylerin ters gittiğini anlayacaktım. Kıyas şansım olmadığından anlamadım.

Gözü çantadaydı, içini açıp bir an önce kontrol etmek istiyordu ama verilmiş adab-ı muaşereti hal hatır sorması gerektiğini emrediyordu. Sordu ve sorusu cevaplandı. Çantanın içine baktı, görünce rahatladı. Bekleme süresi boyunca yazdığı tüm felaket senaryoları tozlu raflara kaldırılmıştı.

Çok mu panikti ? Tatlı mıydı? Yoksa paniklerken mi tatlıydı?
Bir ileri bir geri yürüyor kafasında bilmem kaçıncı kez tekrarladığı sunumunu yapıyordu, çatık kaşlı, sinirli, hayali ama tanıdık hocalarına karşı.

Yok yok tatlıydı!

Kadim bir sohbete başlayan iki yabancıydık.
Kelimeler ambalajından yeni çıkmıştı. Heyecanlıydım, o utangaçtı. Yo yo kesinlikle çekingen değil aksine cesurdu. Gözlerini gözlerime dike dike konuşuyordu, kelimeler ağzından çıkmadan önce, gözlerimden süzülüyordu içime, söylemeden önce alevleniyordu içimde sözlerinin sıcaklığı.

Ustaca inşa edilmiş bir duvarın iki yanındaydık, ipler onun elindeydi. Ne samimiyetin dozunu artırıp ona yaklaşabiliyordum ne de sohbette çıkmaza girip ondan uzaklaşabiliyordum. Bağlanmıştım ve tamamen onun tarafından kontrol ediliyordum.
Soğuk gibi ama samimiydi, sert gibi ama merhametliydi, ciddi gibi ama komikti , beç gibi ama zekiydi.. Görmediğim şeyler görmüş, hayranlık arası idrak etmeye çalışıyordum. Bildiklerimi unutmuş sadece ona bakıyordum. Yıllarca etiketleyip kategorilere ayırdığım hiçbir insan grubuna sokamamıştım. Arkadaşlarıma bu heyecanlı karşılaşmayı anlatırken onu tanımlayacak bir sıfat düşündüm bulamadım. Güzel desem o sadece güzel değildi, zeki desem ondaki zekadan öte bir şeydi.. Daha önce kullanılan sıfatlar arasından sadece 'eşsiz' i seçebildim, çünkü daha önce kimse onun gibi birini tasvir etmek zorunda kalmamıştı.

Kısa bir düş gibi gitti sonra ardından bakakalmıştım. Karşıma ilk çıkan dostuma gördüğüm bu rüyadaki kadını eşsiz diye anlatmıştım... 







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder